עורך דין פשיטת רגל רונן דלאל ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ
עורך דין רונן דלאל
עורך דין רונן דלאל

עורך דין רונן דלאל - עורך דין מומחה לפשיטת רגל, דיני חובות והוצאה לפועל.

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

הוצא כנגדכם צו עיכוב יציאה מהארץ? אל דאגה יש פתרון פשוט לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ. כאשר נפתח כנגד אדם תיק בהוצאה לפועל הדבר גורר אחריו הגבלות רבות. הסנקציות הנפוצות בהן נעשה שימוש באופן יומיומי כנגד חייבים הן עיקולי חשבון בנק ומשכורת, הגבלות על רישיון הנהיגה וכן הטלת צו עיכוב יציאה מהארץ. כמעט בכל יום מגיעים אנשים עד נתב"ג ושם הם מופתעים לגלות שהוצא כנגדם צו עיכוב יציאה מהארץ.
חשוב לדעת שצו עיכוב יציאה מהארץ הוא הליך לא טריוויאלי כלל וכלל. הגבלות מהסוג הזה עומדות בסתירה לחופש התנועה שהיא זכות יסוד במדינת ישראל ונגזרת מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לכן לבתי המשפט ולרשויות הגבייה יש אוזן קשבת ומוכנות גדולה לשקול בקשות לביטול צו יציאה מהארץ. למשרד עורכי דין דלאל, ערד ושות' ניסיון רב שנים בייצוג חייבים בהליכי הוצאה לפועל ובכלל זה ניסיון רב ומומחיות בהסרת עיקולים ובביטול צווי עיכוב יציאה מהארץ.

איך עושים את זה

על מנת להשיג ביטול צו יציאה מהארץ יש למלא את טופס הבקשה לביטול עיכוב יציאה מהארץ ולצרף לו את כל המסמכים הדרושים. מומלץ להגיש את הטופס לאישור לפחות 14 יום טרם הטיסה הצפויה. בטופס הבקשה יש לפרט מספר דברים: ראשית, יש לפרט מהי מטרת הנסיעה, לרוב בקשות נסיעה למטרות משפחתיות, רפואיות או עסקיות יתקבלו בניגוד לנסיעות לשם הנאה בלבד. שנית, נדרש לפרט את יעד הנסיעה ומה משך השהות בחו"ל, מצופה מהחייב להראות כי הוא נוסע לפרק זמן קצר בלבד ולא מתמהמה יותר מכפי הצורך. בנוסף נדרש לציין ולפרט מי מממן את הנסיעה ואת עלות השהות בחו"ל, פירוט זה נדרש על מנת לוודא שהחייב לא שורף כסף מיותר בנסיעות לחו"ל ובמלונות יוקרה בזמן שהוא נמנע מתשלום חובות כאן בארץ. אולם, התנאי החשוב ביותר הנדרש על מנת להצליח לקבל ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ הוא הצעת ערבות שתניח את דעתו של בית המשפט.

ערבים זה לזה

הסוגים הנפוצים של הצעות ערבות הם ערבות של שני ערבים או לחלופין ערבות בנקאית בגובה החוב או חלק נכבד ממנו. אם וכאשר הבקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ תאושר יידרשו החייב להפקיד את הערבויות במידה ומדובר בערבות כספית כפי שפורט בבקשה. אם מדובר בערבים יש מספר דרישות שהם יצטרכו למלא. על הערבים יהיה להגיע אל לשכת ההוצאה לפועל בעיר שבה נפתח התיק ושם לחתום על כתב הערבות. לאחר מכן ניתן להגיש את כתב הערבות ויחד אתו נדרש לצרף אסמכתא כל שהיא, בדרך כלל תלושי משכורת, בנוגע ליכולת הפיננסית של הערבים כדי להוכיח לרשם ההוצאה לפועל שיש לערבים מסוגלות כלכלית לעמוד בפירעון החוב במקרה שהערב יבחר לא לשוב ארצה.
חשוב להדגיש שבמידה והחייב ינצל את ביטול הצו שניתן לו ולא ישוב ארצה, הערבות תמומש. אם מדובר על ערבות בנקאית היא תחולט ותחולק בין הנושים ואם מדובר בערבים הם ייאלצו לשאת בעלות החוב. כמו כן במשך כל זמן ערבותם של הערבים צו עיכוב היציאה מהארץ עובר אליהם. עם החזרה של החייב ארצה עליו לחדש את צו עיכוב היציאה מהארץ כנגדו, ולבטול צו עיכוב היציאה מהארץ כנגד הערבים.
ביטול צו יציאה מהארץ יכול להיות תהליך פשוט וקצר אם עושים אותו בדרך הנכונה. אנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין הוצאה לפועל שינהל בעבורכם את ההליך כדי שלא תפספסו את הטיסה.

שתפו את המאמר לחברים:

Print
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
עוד רונן דלאל אייקון חץ
דילוג לתוכן