עורך דין פשיטת רגל בתל אביב עוד רונן דלאל עורך דין הוצאה לפועל
עורך דין רונן דלאל
עורך דין רונן דלאל

עורך דין רונן דלאל - עורך דין מומחה לפשיטת רגל, דיני חובות והוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל

קיבלתם מכתב התראה על פתיחת הליך נגדכם בהוצאה לפועל? אל תלחצו, זה הרבה פחות נורא ממה שזה נשמע. חשוב לשמור על קור-רוח ולפעול במהירות ויעילות. מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין הוצאה לפועל על מנת לקבל ייעוץ משפטי ומקצועי שיסייעה לכם לצאת מהבור הזה שאליו נקלעתם. חשוב לדעת כי התעלמות ממכתבי ההתראה והזנחה של החוב עלולים לגרום להחמרה של המצב ולהטלת מגבלות חמורות כגון עיקול חשבון בנק, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד לכן חשוב לא להתמהמה ולפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין הוצאה לפועל. למשרד עורכי דין דלאל, ערד ושות' ניסיון רב בניהול הליכי הוצאה לפועל, במסגרת זו אנו מעניקים ללקוח טיפול הוליסטי ומלא בתיק ההוצאה לפועל שנפתח כנגדו.

חשוב להבין שכאשר נפתח כנגד אדם כל שהוא תיק בהוצאה לפועל יש לכך משמעויות רבות והשלכות במגוון של תחומים. פתיחת תיק בהוצאה לפועל גוררת אחריה במקרים רבים הטלת הגבלות וסנקציות שונות על החייב לדוגמה: צו עיכוב יציאה מהארץ, צו ביטול רישיון נהיגה, עיקול חשבון בנק, עיקול על נכסיי מקרקעין ועוד הגבלות רבות. כמו כן ישנים דרכים רבות להתמודדות עם פתיחת תיק בהוצאה לפועל. לכן חשוב לפנות לעורך דין הוצאה לפועל שמתמחה בכל ההיבטים והצדדים שקיימים ובכל הבעיות שיכולות לצוץ במקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל.  

הוצאה לפועל- כל מה שצריך לדעת

המונח "הוצאה לפועל" הוא מונח משפטי שמשמעותו הליך למימוש פיסקי דין. בישראל קיימת מערכת הוצאה לפועל, שהיא מעין הזרוע המבצעת של בתי המשפט, אליה פונה מי שמבקש לממש פסק דין שניתן לטובתו. לשכות ההוצאה לפועל פרוסות ברחבי הארץ בצמוד לביתי משפט שלום, משמעות הדבר היא שכמעט בכל עיר בישראל יש לשכת הוצאה לפועל.

חוק ההוצאה לפועל מעניק לזוכים מגוון רחב של כלים בהם ניתן לנקוט כנד החייבים. מדובר בעיקר בהליכים של עיקול נכסים מסוגים שונים. בנוסף, ישנן הגבלות רבות שניתן להטיל על החייב לדוגמה צו  עיכוב יציאה מו הארץ, הפקעת רישיון נהיגה, צו הבאה בפני רשם ההוצאה לפועל ובמקרים חמורים אפילו צו מאסר.

כנגד כך חוק ההוצאה לפועל מאפשר לחייב להתגונן במספר דרכים. ישנן יתרונות וחסרונות בכל אחת מדרכי פעולה אלו, לכן מומלץ לפנות לעורך דין הוצאה לפועל על מנת לקבל ייעוץ והכוונה.

מההליכים העומדים לרשות החייב:

התנגדות לביצועה שטר- כלומר, טענה כנגד עצם קיומו של החוב. במקרה כזה לרוב יש הקפאת הליכים לתקופה קצרה לצורך בירור הטענות.

חייב מוגבל באמצעים- מדובר במקרה בו החייב טוען כי אין ביכולתו לשלם את החוב. טענה זו תוביל להליך של חקירת יכולת על ידי ההוצאה לפועל שבסופה ייקבע צו תשלומים בהתאם ליכולת הכלכלית של החייב.

איחוד תיקים – חייב שנפתחו כנגדו יותר מתיק אחד בהוצאה לפועל יכול לבקש לאחד את התיקים בעניינו ולשלם סכום חודשי קצוב בהתאם ליכולת הכלכלית שלו.

טענת פרעתי – טענה זו משמעותה שהחייב טוען כי החוב איינו רלוונטי עוד. הדבר עשוי לקרות ממגוון רב של סיבות. למשל, פירעון החוב על ידי החייב עצמו או על ידי צד ג', טענה כי הזוכה מחל על חובו או כל טענה אחרת שמשמעותה כי החייב פטור מתשלום החוב.

הסוף לחובות

 יש דרכים רבות לסגירת ומחיקת חובת, החל בהליכים המתנהלים בהוצאה לפועל ומובילים לסגירת התיק ועד להליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון. ערכי הדין במשרדנו מתמחים בתחום ההוצאה לפועל ישמחו לעמוד לשירותכם. 

שתפו את המאמר לחברים:

Print
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן