עורך דין פשיטת רגל בתל אביב עוד רונן דלאל עורך דין פשיטת רגל לאדם פרטי
עורך דין רונן דלאל
עורך דין רונן דלאל

עורך דין רונן דלאל - עורך דין מומחה לפשיטת רגל, דיני חובות והוצאה לפועל.

פשיטת רגל לאדם פרטי – לצאת לדרך חדשה

הליך פשיטת רגל הוא הליך המיועד לאדם פרטי או לתאגיד עסקי במקרה של אי יכולת לפרוע חובות שהצטברו. לאחרונה התבצעה רפורמה בתחום של פשיטת רגל וחובות בישראל וכיום הליך של פשיטת רגל לאדם פרטי מכונה הליך חדלות פירעון ואילו תאגיד או חברה מבצעים הליך של פירוק. לא אחת קורה שאנשים לוקחים הלוואות ונכנסים לחובות ובסופו של יום לא מצליחם לעמוד בהתחייבויותיהם הפיננסיות. הליך של חדלות פירעון או פשיטת רגל לאדם פרטי עשוי להיות תהליך קשה ולא נעים במיוחד, יחד עם זאת במקים רבים פניה להליך של פשיטת רגל לאדם פרטי היא הדבר הנכון והחכם לעשות. משרד עורכי דין דלאל, ערד ושות ' מתמחה בניהול הליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון ומלווה חייבים בהתנהלות אל מול הנושים ולמול רשויות הגבייה.

 פשיטת רגל לאדם פרטי – מתי ואיך.

רבים הנקלעו לחובות חוששים לפתוח בהליך פשיטת רגל. הם חוששים מההשלכות שההליך עלול לגרור, הם חוששים מהסטיגמה החברתית המתלווה לפשיטת רגל ובעיקר הם חוששים מפני הלא נודע. חשוב להדגיש, הליך פשיטת רגל לאדם פרטי הוא לא פתרון פלאים המעלים את החובות, מדובר בתהליך מורכב הדורש מהחייב אחריות כלכלית רבה אך יחד עם זאת אם ניגשים להליך בליווי מומחים בתחום פשיטת רגל, אין כל סיבה לחשש.

הליך פשיטת רגל לאדם פרטי לא מתאים לכל אחד ולכל מצב. הליך פשיטת הרגל מיועד למקרים קיצוניים בהם לאדם אין כל אופק פיננסי שיאפשר לו לכסות את החובות בהם הוא טבע. אם אתם נמצאים במצב כזה מומלץ לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין פשיטת רגל על מנת להתחיל ולטפל בכל מה שדורש טיפול. אין כל סיבה להתמהמה, כל דקה מיותרת שעוברת רק מעמיקה את בור החובות ומקשה על תהליכי השיקום.

הבשורות הטובות הן שהרפורמה החדשה בתחום פשיטת הרגל רואה בשיקום החייבים אינטרס ראשון במעלה. הרפורמה מבטאת גישה שלפיה מטרת הליך פשיטת רגל לאדם פרטי (המכונה כיום חדלות פירעון) הוא לשקם את החייב ולסייע לו לשוב ולהשתלב במרקם החיים הכלכליים במדינה. כחלק מהגישה הזו התבצעו מספר שינויים משמעותיים בהליך של פשיטת רגל לאדם פרטי. קודם כל, ההליך שבעבר היה יכול להימשך שנים רבות, קוצר ותוחם וכיום הוא צפוי להימשך פרק זמן של 4 עד- 5 שנים. בנוסף קיימים כיום מסלולי בזק מיוחדים למחיקת חובות בצורה מהירה לחובות בסכומים של עד כ- 800,000 ₪. כחלק ממגמה זו הרפורמה גם פעלה לפשט וליעל את ההליך מבחינה בירוקרטית וכיום הליך פשיטת רגל לאדם פרטי הפך להיות תהליך מעט יותר סימפטי מכפי שהיה בעבר.

השלבים בהליך

השלב ראשון בהליך הוא הגשת בקשה לחדלות פירעון. ממועד הגשת הבקשה נפתחת תקופה של- 30 יום שבהם הבקשה נבחנת ובסיום 30 הימים ניתנת החלטה לדחות או לאשר את הבקשה ולתת צו לקיום הליכים.  לאחר מכן מתחיל השלב השני. בתקופה זו, הנמשכת כ-11 חודשים, מתמנה נאמן הממשיך את הבירור לגבי מצבו של החייב והנסיבות שהביאו אותו להגיש בקשה לפשיטת רגל. הנאמן מגבש תוכנית שיקום כלכלית לחייב. תוכנית זו מוגשת לאישור בית המשפט. במידה ובית המשפט קיבל החלטה לאשר את ההליך מתחיל השלב השלישי, תקופת השיקום הכלכלי. בתקופה זו החייב נדרש לשלם תשלום קבוע ולעמוד בכל תנאי תוכנית השיקום. לאחר שלוש שנים בהם החייב ממלא את חובתו בהתאם לתנאי תוכנית השיקום מגיע השלב הרביעי והאחרון, החייב זוכה לפטור מכל מחובות העבר.

שתפו את המאמר לחברים:

Print
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן