עורך דין פשיטת רגל בתל אביב עוד רונן דלאל עורך דין תהליך פשיטת רגל
עורך דין רונן דלאל
עורך דין רונן דלאל

עורך דין רונן דלאל - עורך דין מומחה לפשיטת רגל, דיני חובות והוצאה לפועל.

תהליך פשיטת רגל ע"י עורך דין מומחה

אנחנו במשרד עורכי דין דלאל, ערד ושות' מתמחים בין היתר בניהול הליכי חדלות פירעון הידועים בקרב הציבור הרחב כתהליך פשיטת רגל. אנו מלווים את לקוחותינו במהלך כל שלבי ההליך, החל מהגשת הבקשה לפשיטת רגל דרך קבלת צו לקיום ההליך והכרזה על פשיטת רגל ועד לקבלת צו ההפטר. לפני שנפרוט את שלבי ההליך חשוב לנו להדגיש, הכרזה על פשיטת רגל איננה פתרון קסם המעלים את כל החובות, מדובר בהליך מורכב ולא פשוט הגורר אחריו השלכות רבות. לכן ההצעה הראשונה ואולי החשובה ביותר שלנו היא – אל תיכנסו לחובות! אל תיקחו הלוואות שאתם לא יכולים לעמוד בהם ותמיד תשתדלו להתנהל בצורה כלכלית ומחושבת. אך לעיתים המציאות טופחת לנו על הפנים ולא נותרת ברירה אחרת אלא לפנות לתהליך פשיטת רגל. במקרה כזה חשוב לא לעשות זאת לבד אלא לפנות לעורך-דין מומחה בתחום של הליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון.

 

אז איך בעצם עובד תהליך פשיטת רגל

בספטמבר 2019 נכנס לתוקף חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018. החוק החדש, המונה 381 סעיפים, נועד להחליף את פקודת פשיטת הרגל. חוק חדלות פירעון החדש חולל מהפכה של ממש בכל הנוגע לניהול תהליך פשיטת רגל בישראל. הסעיף הראשון בחוק מצהיר על העקרונות והמטרות שהחוק נועד לקדם.

 מטרות החוק החדש הם:

  1.  להביא ככל הניתן  לשיקומו הכלכלי של החייב.
  2. לפרוע כמה שיותר מחובות החייב לנושים.
  3. לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

ניתן לראות כי החוק החדש שם לו למטרה להגן על החייבים ולמנוע מצבים של קריסה כלכלית. לכן, גם אם הגעתם למצב של תהליך פשיטת רגל אין לכם סיבה לפחד, כל עוד אתם מלווים במומחים הנכונים תצליחו לעבור את ההליך בבטחה שלב אחרי שלב ולצאת ממנו בשלום.

שלבי ההליך

תהליך פשיטת רגל בישראל נמשך כ-5 שנים ומורכב מארבעה שלבים עיקריים:

שלב ראשון- בקשת פשיטת רגל. 

חייב שחובותיו עולים על סכום של 50,000 ₪ (בנסיבות מיוחדות ניתן לפתוח בהליך גם כאשר החובות נמוכים יותר) ראשי להגיש בקשה לפתיחה בתהליך פשיטת רגל. ממועד הגשת הבקשה נפתחת תקופה של- 30 יום שבהם הבקשה נבחנת. בשלב זה ייתכן ומגיש הבקשה יידרש למסור מידע נוסף אודות מצבו הכלכלי. בסיום 30 הימים ניתנת החלטה לדחות או לאשר את הבקשה ולתת צו לקיום הליכים.

שלב שני- תקופת הביניים

מדובר על התקופה שבין מתן הצו לקיום ההליכים ועד מתן צו לשיקום כלכלי. בתקופה זו, הנמשכת כ-11 חודשים, מתמנה נאמן הממשיך את הבירור לגבי מצבו של החייב והנסיבות שהביאו אותו להגיש בקשה לפשיטת רגל. במקביל מגישים הנושים של החייב לנאמן את תביעות החוב שלהם. במהלך תקופת הביניים הנאמן מגבש תוכנית שיקום כלכלית המבוססת על יכולתו הכלכלית של החייב. תוכנית זו מוגשת לבית המשפט אשר מקיים דיון בנוכחות הצדדים בהליך, ובנוכחות כל בעל עניין בהליך.

שלב שלישי- השיקום הכלכלי

במידה ובית המשפט קיבל החלטה לאשר את ההליך מתחילה תקופת השיקום הכלכלי. תקופה זו נמשכת כ- 3 שנים ובה החייב נדרש לשלם תשלום קצוב לקופת הנשייה ולעמוד ביתר בתנאי תוכנית השיקום הכלכלי כפי שנקבע בבית המשפט.

שלב רביעי- ההפטר

לאחר שלוש שנים בהם החייב ממלא את חובתו בהתאם לתנאי תוכנית השיקום מגיע הרגע המיוחל, החייב זוכה להפטר כלומר החייב פטור מחובות העבר בהתאם לתוכנית השיקום הכלכלי.     

שתפו את המאמר לחברים:

Print
Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן